lørdag den 20. august 2011

Scrub

Jeg faldt nærmest over en bog fyldt med ideer til hjemmelavede gaver, og i den fandt jeg en opskrift på en hjemmelavet scrub.

Eneste ingredienser er: salt (jeg blander fint og groft), lugtfrit olie (fx rapsolie) og evt. duftolie, som kan købes i bl.a. Panduro.
Hele molevitten blandes sammen. Jeg kan godt lide, at konsistensen er lidt som vådt sand, man vil bruge til at bygge sandslotte med.
Det er en perfekt værtindegave. Kom fx scrubben i et flot glas pyntet med fx bånd.

6 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god ide! Jeg synes, den bliver ret lækker!

    SvarSlet
  2. Jeg har afprøvet med duft af liljekonval, og den er rigtig god!

    SvarSlet
  3. Lyder da virkelig lækkert!!!
    Hvad er det for en bog?? Den kunne jeg da godt tænke mig at kigge i! Elsker at lave hjemmelavede gaver!

    Og Wuiiii Du er kommet på kreativista ;-) Glæder mig til at følge hvad du laver af spændende ting derinde!
    Kram!

    SvarSlet
  4. Tak, Ann!

    Jeg købte den til noget bogudsalg. Den hedder "Fra mig til dig" og er skrevet af "Eva-Marie Wilken. Der er mange søde ting i!

    Hvis du googler "hjemmelavet scrub", dukker der også en del hits op.

    Jeg forsøgte med at lave duften selv vha. tørrede lavendler, men den duede slet ikke. Det kom ikke til at lufte godt.

    SvarSlet
  5. Jeg tror lige jeg skal tjekke om de har den på biblioteket! Det kunne være fedt med lidt forskellige værtindegaver :)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.