søndag den 24. februar 2013

Søndagshækling

I Tyskland er hæklede huer blevet populære - også blandt mænd og drenge, så gadebilledet er præget af disse huer.
Min mand er faldet for huerne, og da jeg i sommerferien købte bogen "Hautnut" med opskrifter på de populære huer, spurgte han i sidste uge, om jeg ville lave en til ham.  Bogen er i øvrigt skrevet af mænd, som selv er sprunget ud i hæklekunsten!
Farverne er også valgt af husbonden, og han er slet ikke typen, der er bange for farver!

Derfor var jeg i fredags hos "Martha" i Kolding, hvor jeg blev positiv overrasket over at kunne få neonfarvet uldgarn - lige hvad jeg søgte!




"Männer seid mutig - bekennt Farbe!" - et citat, som min mand er meget enig i :-)


4 kommentarer:

  1. Ser spændende ud!
    Er det huen på billedet du skal strikke? For den ku' godt komme til at klæ' manden i dit hjem. :)

    Tænk.. hvis min kære mand ville have en hue i andre farver end sort..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den på billedet - og den skulle være som den :-) Men han er så i tvivl, om pompomen skal på eller ej.

      Jeg er nu færdig med den og har sagt, at hvis han vil have den på, kan jeg lave den, for han er faktisk ret godt tilfreds med den uden også :-)

      Efterfølgende har han i bogen fundet endnu en spændende model, som han godt kunne tænke sig :-D Heldigvis tager de ikke lang tid at lave, og det er lækkert garn at hækle i!

      Slet
    2. Så er det jo bare med at kaste dig over den også :D
      Det jo dejligt, når der er nogle glade modtagere i den anden ende :D

      Slet
  2. Hvor er den fed.
    Tror desværre ikke min mand deler min menning, gad ellers godt hækle sådan en fin en til ham.... :)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.