onsdag den 18. september 2013

Lykkefutter

Jeg har før strikket et par tøfler, og dengang endte pyntet med at blive en hæklet blomst lavet af strømpegarnsrester.

Efter at have fundet forskellige blade faldt jeg jo over at lave firkløvere, og derudaf lavede jeg DIY på et firkløver, som jeg holdt fast i.
Da firkløveren er et lykkesymbol, skulle mariehønen naturligvis med.

Vupti, faktisk lå jeg inde med to opskrifter på mariehøner. Den ene skulle strikkes, og den anden hækles. Jeg besluttede mig for den første, for den kunne jeg bedst lide.
Opskriften fandt jeg i "Besaubernde Blütenpracht" af Lesley Standfield.

Futterne er alt for store til mig, men de er heller ikke strikket med mig som modtager :-)


Strikkede tøfler fra Drops - opskrift nummer 142-39


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak skal du have, Anita!

      Jeg er selv ret vild med dem, men jeg kan jo ikke passe dem... så ellers må jeg i gang med endnu et par i str. 34. :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.