søndag den 20. oktober 2013

Ferieindkøb

Heldigvis ligger der ikke nogen garnbiks i selve centrum af Hamburg, men i stedet en Karstadt og en Idee, hvor man også kan købe garn...

Karstadt i Hamburg er ret stor og har et stort udbud - også i garn og andet strikketilbehør.
Jeg gik ikke efter noget bestemt, men da jeg så, at ensfarvet 100 grams Regia-garn kostede sølle 7,45 euro, og jeg ved, at det i min hjemby koster 70 kr., måtte jeg altså have tre nøgler med hjem.

Det findes pt. i nogle rigtig fede farver - lige mig!

Jeg har en plan om at ville strikke nogle stribede sokker til min mand, som elsker farvede strømper!



Jeg hader virkelig, når jeg strikker, at der dukker knuder op på garnet, især hvis det er på multifarvet garn, hvor man er nødt til at fifle sig frem til farverapporten efter at have mødt en knude på garnet, så selvfølgelig gjorde det ikke "tilbuddet" på Regiagarnet mindre tiltrækkende, at der stod således på banderolen:



14 kommentarer:

  1. Det er jo drømmegarn! :-)))

    SvarSlet
  2. Herligt med knudefrit garn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så ingen kamp med ekstra ender, der skal hæftes, fordi der har været uventede knuder :-)

      Slet
  3. Fedt, at der ikke er knuder. For det er virkelig nederen at støde på en knude, som gør, at farverne ikke stemmer, eller som ses i det strikkede. Flotte farver, du har fundet. Og fedt, at din mand er glad for farvede strømper :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gudrun. Ja, min mand elsker farver, og også at få hjemmestrikkede sokker.

      Slet
  4. Svar
    1. Jeg var ved at tage fire, men formåede at styre mig ;-)

      Slet
  5. Det er noget virkelig lækkert garn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Regia er også lækkert, dog synes jeg, at en del af deres multifarvede sokkegarn er kedelig i farven, men det her rammer virkelig plet!

      Slet
  6. Lækkert strømpegarn.....og fede farver .... :-)

    SvarSlet
  7. Jeg synes, at det er mega irriterende med knuder i garn. Især hvis det er noget dyrt garn, hvor det slet ikke skal forefindes efter min mening.

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.