fredag den 10. januar 2014

5 års bryllupsdag / 5 years anniversary


I dag er det præcis fem år siden, at min mand og jeg blev gift i Sct. Nikolaj Kirke i Kolding - som et af de få par, der vælger januar til at blive gift.

Vi gør ikke ret  meget ud af at markere dagen, så det er for meste en lille detalje, hvis en af os lige har lyst til det på den dag. Det med at være slave af "regler" og traditioner til alle mulige mærkedag er bare ikke os.

For en uges tid siden fandt jeg på, at jeg ville strikke ham en ny smartphonesok, men skæbnen ville, at han har været syg to dage i denne uge og haft en fridag, så jeg har derfor ikke kunnet nå at lave en.
Spontant fandt jeg i stedet på at overraske min mand med noget andet og lavede derfor rugpizza til aftensmad. Som et lille twist valgte jeg at forme pizzaen som et hjerte, eller jeg endte med at lave to, da der var nok dej og fyld til det.

Fyldet var lavet af et karton pureret tomat, en dåse koncentreret tomatpuré, finthakket svampe og løg, belugalinser og til sidst godt krydret med knust hvidløg, oregano og chili.
Jeg kom desuden grøn peberfrugt, svampe, nogle skiver pepperoni og reven økologisk ost.

Denne gang fik jeg den til at smage af noget. Når det meste er grøntsager, skal man være noget mere rundhåndet med krydderierne. Til gengæld smagte det også rigtigt godt!

Dertil fik vi også et glas rødvin.

Aftenen står på hygge - bare ham og mig. Nå ja, og hunden :-)



ENGLISH:

Today my husband and I have been married for 5 years.

To surprise him I made a pizza for dinner. Because of this special day I shaped it like a heart. I have not much time to do it but it was almost finished as he came home from work.

I connection with our anniversary we don't have a lot of traditions but we only do, what we like to do at this day.
First I wanted to knit a cellphone-sock but my husband was ill this week, and therefore the time was too short to finished it.

_________________________________________________________________________________


Jeg deltager i Creative Friday hos Natural Suburbia.
I am participating in Creative Friday  at Natural Suburbia.





8 kommentarer:

  1. Hvor sødt med en hjerte-pizza. Tillykke med dagen.....håber manden er blevet rask igen .

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Han er blevet rask. Det var kraftig hovedpine og ingen kræfter overhovedet.

      Slet
  2. Tillykke!
    Og det er da sødt med en hjerte pizza

    SvarSlet
  3. Et forsinket tillykke med dagen :) Det er romantisk med hjerte pizza - sød ide :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Aslaug.
      Det tog lidt længere tid at få dejen til at få den rigtige form, men ellers ok let at gøre det.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.