fredag den 24. januar 2014

Januars udfordring er færdig - eller næsten

Det var en kold fornøjelse at stå model i dag!

Næsten fordi jeg skal have fundet en lukkeløsning. Lige nu bruger jeg en fin sikkerhedsnål, som jeg har lånt af min søster.

I går aftes fik jeg monteret mit første projekt i "12 months of knitting and crochet"-udfordringen, og i morges kom den i vaskemaskinen for at kunne være nogenlunde tør til at blive fotograferet i dag.

Jeg har strikket efter denne Drops-opskrift, som er let at følge. I det  hele taget er den meget let at strikke, og det går forholdsvist hurtigt trods de mange startmasker til flæsekanten.
Da jeg ikke er særlig høj, er min strikket 5 cm kortere, og ærmerne er ligeledes forkortet - dog med hele 7 cm. Jeg er glad for, at jeg gjorde det, for ærmerne har en perfekt længde!

Til gengæld er "flagre-delen" foran ikke så klædelig til mig, så jeg har forsøgt med en sikkerhedsnål i den ene side,og det fungerer bedre på min kropsbygning. Jeg vil derfor medbringe den, når jeg i næste weekend mødes med min faste gruppe af nørklere og se, hvad der er af andre forslag til en god lukkeordning.

Jeg er ellers tilfreds med cardiganen. Garnet, Mor Aase fra SandnesGarn, bliver virkelig lækkert, når det er vasket! Den er tæt i strikket og skal nok kunne holde mig varm.



_________________________________________________________________________


ENGLISH:

Yesterday I finished this cardigan made for me.
The pattern is from DROPS Design and is easy to follow.
The yarn is Mor Aase from SandnesGarn and when I have washed the cardigan one time, the yarn is more soft.

Because I'm not very tall, I made the length 5 cm shorter and the sleeves are 7 cm shorter.

I'm not satisfied with the front, and therefore I use a safety pin - maybe I will find another solution.

_________________________________________________________________________________


Jeg deltager i Creative Friday hos Natural Suburbia.
I am participating in Creative Friday  at Natural Suburbia.






22 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot! Ja, og en skøn farve... men nu foretrækker jeg som regel også sort... dog kan jeg godt forstå, at det måske ikke er så spændende at strikke i :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Camilla.
      Det er ikke den mest spændende farve at strikke i - og se til - men heldigvis er den anvendelig til mange farver.

      Slet
  2. It is lovely. I adore Drops patterns.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. Drops make a lot of beautiful patterns!

      Slet
  3. Den ser godt ud. Det ser ud til at være et kæmpe arbejde

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-)
      Det var et stort arbejde, men det er gået forholdsvist hurtigt, da jeg ikke havde nogen "overspringsprojekter" liggende :-)

      Slet
  4. Hvor er den flot - er vild med kraven-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak :-)
      Den er også fin - jeg kan godt lide flæsekanten!

      Slet
  5. Hold da op, sikke et imponerende stykke arbejde! Den ser ud til at være dejligt varm og blød, og så har den en virkelig flot pasform :) Måske vil en knap være en fin lukkeløsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Christel!
      Jeg vil lige se på en lukkeløsning - og jeg tror, at jeg ligger inde med en eller flere egnede knapper, hvis jeg ender med sådan en.

      Slet
  6. Jeg er imponeret over at det har taget dig så kort tid og få
    den færdig.....især fordi det bare er sort-sort og sort.....
    Den er bare blevet såååå flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Laila!
      Jeg ved jo, at sort ikke er din farvoritfarve, når det kommer til at skulle strikke i det.

      Slet
  7. Den er blevet rigtig flot! Så smart ned flæsekanter - rigtig fin detalje. Du viser den ikke som i Drops (ikke knappet) så jeg kan ikke vurdere det med lukningen. Men knappet sammen med en nål ser godt nok ud. Jeg forestiller mig at den er meget behagelig at have på og lun ;) Godt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Elena!
      Jeg tænkte også på at have den åben, men jeg var ikke modig nok til at vise billeder af det, for det var virkelig ikke særlig flatterende ;-)
      Jeg tror, at jeg kan holde varmen i den. I hvert fald er garnet 80% uld.

      Slet
  8. Den er super flot .. godt "strikket" :)

    SvarSlet
  9. Den er godt nok blevet flot!

    SvarSlet
  10. Hvor er den altså flot, gid jeg kunne strikke, men skal nok lære det en dag, når jeg kunne lære at hækle, så må jeg også kunne lære at strikke...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Mie :-)
      Ja, jeg tror, at du sagtens kan få lært at strikke.
      Min mor lærte mig at strikke, og hæklingen fandt jeg selv ud af med hjælp fra Drops' videoer.

      Slet
  11. Det ser helt vildt flot ud! Og den klæder dig rigtig godt med lukningen sådan til siden.

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.