tirsdag den 21. januar 2014

Tæt på færdiggørelse af stashlisten

2/3 del af mit Arwetta, der skal bruges til mit primulatæppe
Guðrun med bloggen By GJ skrev for ikke så mange dag siden, at hun var færdig  med sin stashlisteRavelry. Det er jeg ikke - endnu - så jeg tog mig sammen til at få lavet endnu mere og taget billeder af noget af det sidste garn, som jeg mangler at tilføje på min stashliste.

Desuden har jeg 2½ pose fyldt med akrylgarn, og jeg overvejer stadig, om det også skal stashes. Meget af det kan jeg ikke huske, hvor stammer fra, og banderolerne er for længst kasseret. Det garn kommer under alle omstændigheder til at ligge i poserne i et skab. Jeg har simpelthen ikke kasser nok :-)

Ice Yarns Angora Gold
Alt i alt er jeg glad for, at jeg har gjort det store stykke arbejde, der er i at tage billeder og lægge ind på Ravelry -ingen tvivl om det!

13 kommentarer:

  1. Tænk, at du har stashet 198 forskellige nøgler! Du vinder! Jeg kom kun op på 154 ;) Jeg har lige siddet og savlet over dit Arwetta. Og alt dit andet strømpegarn. Af en eller anden grund falder det mig altid nemmest at falde for (eller beslutte mig for) strømpegarn. Måske fordi man kun behøver købe 100 gram for at kunne strikke et par strømper?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha....hvad skal jeg så sige med mine 285....og det er jo bare de forskellige mærker
      og farver.....der kan sagtens være flere nøgler under hver stash :)

      Slet
    2. Jeg har også haft for vane at købe et eller to nøgler af noget garn, så hvis jeg skal strikke noget større, har jeg ikke garn nok.

      Det har jeg bestemt mig for at ændre på :-)

      Slet
  2. Det er sejt, at du næsten er ved vejs ende! Det er nogle fantastiske farver dit garn har her! Love it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Anita!
      Jeg holder også rigtigt meget af farverne!

      Slet
  3. Jeg sagde jo du ville blive glad for den liste.....jeg
    er sååååå glad for min.......så fedt at have tjek på lageret :)

    SvarSlet
  4. Jeg har set nogle indlæg om det, og synes det virker spændende, men ved ikke rigtig hvordan man bruger sådan en stashliste. Jeg har nu oprettet mig på Raverly men mangler tid til at sætte mig i de mange muligheder, der er på denne hjemmeside, og så er den på engelsk... Har du måske et par tips om hvordan er det nemmest at komme i gang med forskellige ting på Raverly? Tak på forhånd! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har haft brugt min til at finde mit garn. Har mange kasser....og jeg
      har simpelthen skrevet i listen hvor jeg gemmer det. Man kan på Ravelry
      oprette projekter og afsætte garnet dertil. Hvis projektet så ikke lige er startet
      kommer man ikke til at bruge garnet på noget andet (især hvis det er forskellige
      mærker af garn). Og man har styr på hvad planer man oprindeligt havde med garnet.
      Jeg har også nogle gange stået i en garnbutik og tænkt om jeg nu havde nok garn
      ....så kan jeg gå på mobilen og lige tjekke efter.
      Det samme gælder pinde, nåle og wires. Hvor mange har ikke købt et sæt strikkepinde fordi man ikke lige kan huske hvad man har hjemme.
      Og til sidst....selve garnet. Hvis man ikke lige ved hvad man kan bruge sit garn til...
      så er der ved hvert garnmærke en project-liste. Her kan man se hvad andre har
      brugt garnet til og hvor meget garn der skal bruges i de forskellige størrelser.
      Jeg har tit fået gode ideer til garn jeg ellers ikke anede hvad jeg skulle bruge til.

      Slet
  5. Tja... Det lyder som om I andre har meget større garnlager end mit, selv om jeg synes at mit garnlager er stor... Men ok... Jeg kan bare slet ikke genkende de situationer og problematikker fra min kreative dagligdag... Måske fordi mine hækleprojekter er i mindre størrelse, og så har jeg kun bomuldsgarn med nogle små undtagelser. Hvis jeg køber noget garn som overspringshandling, så er det alligevel i mindre mængder, og så kommer det i brug. Og så går jeg i garnbutikker kun hvis jeg har brug for en bestemt farve...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange ville jeg ønske, at jeg havde et garnlager ala det, som dit, Elena <3

      Jeg har meget, som er impulskøb, og som jeg aldrig har haft en tanke med. Det er selvfølgelig dejligt nogle gange, men der er også nøgler, om jeg ikke lige ved, om jeg nogensinde kommer til at bruge. Det er især garn, som jeg har købt i div. dagligvarerbutikker.

      Man kan sige, at det at have lavet stashlisten også har gjort, at jeg kan se, hvad jeg har gjort af fejlkøb... men måske dukker der et egnet projekt op med tiden.

      Slet
  6. vildt! Det tror jeg aldrig jeg får gjort på min profil :) Har vist alt for meget garn :)
    Sejt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorfor står der ! Needs Brand Name Nobile foran Nobile garnet, hedder de det?

      Slet
    2. Jeg undrede mig også over det, men da det er de oplysninger, som allerede ligger i Ravelry-systemet, så valgte jeg bare det i stedet for at skulle oprette det selv i systemet.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.