mandag den 24. november 2014

Ny omgang kryddersalte

I efterårsferien tog jeg fat på igen at lave kryddersalte. Her hos os er hvidløgssalt ret populært, og da der ikke var mere af det, som jeg lavede for et stykke tid siden, var det tid til at lave noget mere.

Denne gang har jeg lavet sesamsalt, pizzakrydderi, chili- og paprikasalt og selvfølgelig hvidløgsalt.


Noget af salte kom på gamle glas, som jeg rengjorde, og som pynt klippede jeg cirkler i brunt papir og satte et lyseblåt bånd om. Nu er de lige til at forære væk som fx værtindegave.
Jeg kan godt lide at sætte forskellige slags glas sammen og gerne i både højder og former.


7 kommentarer:

  1. De er godt nok også fine de glas når de står der. Rigtig dekorative. Det lyder spændende med kryddersalt. Jeg har aldrig prøvet at lave det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også først for tre år siden, at jeg afprøvede det. Det er lette at lave.

      Slet
  2. Hvor ser det flot ud som de står der.

    Jeg har osse lavet mange forskellige kryddersalte, men sesamsalten har jeg endnu ikk afprøvet. Hva bruger du den til???

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er god på kylling, og så har jeg faktisk brugt den på et stykke knækbrød med lidt fedtstof. Den giver fornemmelsen af grever i fedt. Jeg har nemlig en forkærlighed for fedtemadder, og det er ikke det mest kalorielette at indtage ;-)

      Slet
    2. uhhmmm dem kan jeg osse godt lide og ja det er ikk det mest kalorielette.

      Sesam salt er hermed på to-try-listen :-D

      Slet
  3. Så lækkert! Og så er det simpelthen den fineste og nemmeste værtindegave i de her jule-arrangements tid :D

    - Anne

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.