fredag den 2. januar 2015

Små CPAP-huer til Cuba


Jeg har før strikket djævlehuer, også til gode formål som fx Mødrehjælpen.

Da jeg så, at Strikkoman igen samler små huer ind til for tidligt fødte babyer på Cuba, fik jeg lyst til at strikke et par stykker eller tre til det gode formål.
Det er anden gang, at Christunte laver sådan en indsamling, men første gang nåede jeg ikke at få nogen lavet.

Det har jeg denne gang, så disse tre små huer kommer til at hjælpe nogle for tidligt fødte børn i Sydamerika.
Christunte har lavet opskrifter på forskellige huer i 7 forskellige størrelser. Jeg har strikket de tre med maskeantallene 62, 68 og 80.

Man kan læse mere om indsamlingen hos Strikkoman.
Desuden er det en blog, som jeg er fast læser af. Christunte strikker rigtig mange smukke ting, bl.a. sjaler.

Min plan er at nå at strikke endnu en, inden de bliver sendt videre.


12 kommentarer:

  1. Hvor er de søde - og så fin en gestus-:)

    SvarSlet
  2. De er rigtig fine Anja, og det er dejligt at der nogle som dig, der giver noget videre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Anita - jeg kunne endnu en gang ikke lade være med at lave lidt, der kan hjælpe sådanne små størrelser - og så er det en super flot indsats af Christunte <3

      Slet
  3. Tusind tak! Hvor er de fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme <3
      Jeg regner med at sende mine huer til dig i løbet af næste uge.

      Slet
  4. Det er så prisværdigt, og jeg glæder mig stort over at du og andre hjælper til, på denne måde.
    For tidligt fødte børn, ligger mig (selvfølgelig) på sinde.
    Ved du at op til. 50 % af kropsvarmen netop forsvinder, via hovedet/issen. Og det derfor er helt afgørende at de alt for små børn har en hue på - som passer og slutter tæt til hovedet?
    De hue,r du har strikket er oveni købet bare fine <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, søde Vibber <3
      Jeg elsker at strikke sådanne huer, og denne gang er jeg blevet overrasket over, hvor små de mindste af dem er. Det er nogle meget små babyer, der har brug for sådan en til deres lille hoved.

      Slet
  5. Hvor er de fine og thumbs up at du hjælper andre :-) Jeg ville gerne selv hjælpe, men jeg skal først i år 2015 lære at strikke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Nanna - og det bliver rigtigt spændende at du skal i gang med at strikke!

      Slet
  6. Sikke en god idé. Og hvor er de fine!

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.