tirsdag den 5. juli 2016

Det første møde med garnfarvning


I lørdags prøvede jeg for første gang at farve eget garn.
Det var på et kursus, som jeg havde glædet mig til, og det viste sig også at indfri mine forventninger!

Kurset foregik i Flensburg, nærmere bestemt i Aktivitetshuset, og kursusholderen var Rebekka, som deltog i "Den store strikkedyst" sæson 2.

Man kunne vælge at medbringe eget garn og/eller købe garn på kurset, og jeg endte med at gøre begge dele. Jeg havde noget Blackhill Højlandsuld i farven "Kaffefløde" liggende, og jeg tog også tre fed rosa mohair med, som jeg ville forsøg mig med at overfarve, men det nåede jeg aldrig til.

Vi fik præsenteret forskellige muligheder for at farve garnet, bl.a. med svampe, sprayflasker, osv,, hvilket kunne give forskellige effekter på garnet.

Det første fed, jeg farvede var mest et "forsøgsfed" - her er jeg kun lige kommet i gang:
d
Det grønne er lavet med svamp og det pinke med pipette

Generelt var det slet ikke så svært, så ret hurtigt blev jeg bidt af det - ligesom de andre på holdet ;-)

Det første fed klar til at komme i mikroovn

En anden af mine garner - dog stadig i plastfolie:




Jeg fik ikke taget billeder af alle de farvede garner lavet på kurset, men her er et udsnit:




Det var rigtigt hyggeligt at deltage i, og som altid, når man mødes med andre med samme interesse, så kører snakken med det samme, selvom man aldrig har mødt hinanden før.

Du kan se flere billeder hos Photomusen, som også deltog. Der kan du også se billeder af, hvordan vi også blev instrueret i at farve garn i en gryde.


Jeg mangler at få taget billeder af mine færdigtørrede fed, så de kommer senere på ugen :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det fedt og spændende -- jeg elsker den slags kurser, man kan blive helt "høj" af kreativ begejstring :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også skønt, når man - som du skriver - bliver høj af begejstring. Så har det været godt!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.