søndag den 16. februar 2014

Tæppeprojektet er genoptaget


Jeg troede det ikke muligt lige nu, men i går af ren og skær rastløshed blev mit primulatæppe fundet frem for at se nærmere på, hvor langt jeg er nået med det.

I et godt stykke tid har jeg tænkt, at jeg måtte få system i farvekombinationerne i de enkelte blomster.
Jeg fandt et stykke karton frem og tapede et garnstykke fast i hver af farverne, som også blev tildelt et tal.
På den måde kunne jeg skrive alle mulige kombinationer ned, i alt 392 styk.



Derefter blev hver færdighæklet blomst gennemgået og vinget af.
Det viste sig, at der faktisk er 4 gengangere, hvilket jeg ikke har lagt mærke til, men da der skal hækles 525 blomster + halve blomster og kant, kan det ikke lade sig gøre med kun 8 farver at lave alle blomster forskellige, så det gør ikke noget, at der er gengangere.



Her i eftermiddags har jeg så hæklet videre på tæppet.
Jeg har ændret arbejdsgang fra at lave en blomst ad gangen og hækle den sammen med resten, til at hækle de to inderste farver og vente med at hækle blomsterne sammen. Det gør arbejdsgangen hurtigere. Ikke fordi jeg ikke vil nyde processen, men lige nu har jeg brug for at mærke, at jeg kommer fremad i arbejdet med det. Det er trods alt en pæn mængde blomster, der skal færdiggøres.


_______________________________________________________________________


Min OL-giveaway er stadig i gang, og konkurrencen er ikke slut endnu.

Klik HER for flere detaljer og for at deltage i lodtrækningen.


11 kommentarer:

  1. Hold da op et arbejde, der ligger foran dig!
    Forstår godt du har brug for et system til det-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det er et stort arbejde, og det tænkte jeg også, inden jeg gik i gang og overvejede andre tæppemønstre, men jeg vendte hele tiden tilbage til primulaudgaven, så det blev det. :-)

      Slet
  2. Lyder godt med et system, har undret mig over hvordan du holdt styr på hvilke farver du havde lovet.
    Jeg har også lige hevet mit tæppe frem af gemmerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede, at jeg havde styr på det, men det kan jeg se herefter, at det havde jeg ikke helt ;-)

      Spændende, at du også lige har fundet dit frem igen. Det kommer der måske noget om på din blog? :-)

      Slet
  3. Et stort arbejde, men hvor bliver det frisk i farverne og dejligt når det er færdig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig glad for mit farvevalg - jeg er i hvert fald ikke træt af det endnu. :-)

      Slet
  4. Jeg tror det er godt at du har fået lavet et system i det for det er da en hav af kombinationer! Jeg glæder mig til at se den færdige version men det ser godt ud indtil videre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig næsten 400 muligheder, og jeg blev træt af hver gang, at jeg havde gang i en blomst, at skulle tjekke ud, om jeg nu kunne bruge en gul eller en orange som ydercirkel :-)

      Slet
  5. Det er et imponerende stort stykke arbejde, du har lagt i at systematisere det hele lidt, men garanteret en lettelse i det videre arbejde med tæppet, som bliver så flot - det er nogle pragtfulde farver, du har valgt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig en lettelse - og det bedste er, at lysten til at hækle videre er vendt tilbage <3

      Slet
  6. Sikke et arbejde og ikke mindst, sikke en orden :)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.