torsdag den 24. oktober 2013

DIY: Hæklede Halloween-græskar-øreringe

The pattern in english: click
_______________________________________________________________________

Inspireret af årstiden og al Halloween-halløjet lavede jeg i går et lille græskar, som bl.a. kan bruges til et par søde øreringe.
De tager ikke lang tid at lave og kræver kun lidt garnrester samt et sæt øreringskroge.




Materialer:
En rest af henholdsvis orange og brunt Arwetta Classic
En rest grønt garn - jeg har brugt lidt strømpegarn
Lidt fyld i form af vat, pudefyld eller garnrester
Hæklenål str. 2
Øreringskroge
Nål til at hæfte ender med

Fremgangsmåde:

Græskar:
Med orange garn hækles 2 lm.
1. omg.: 6 fm i den første lm = 6 fm.
2. omg.: 2 fm i alle fm = 12 fm.
3. omg.: *1 fm, 2 fm i næste fm* - gentag fra * til * = 18 fm.
4. og 5. omg.: en fm i alle fm = 18 fm.
6. omg.: *hækl 2 fm sammen, 1 fm* - gentag fra * til * = 12 fm.
Kom nu fyld i græskarret.
Skift til brunt garn.
7. omg.: hækl to fm sammen i alt 6 gange = 6 fm.
Bryd garnet og sy græskarret helt sammen.

Blad:
Hækl 4 lm med grønt garn.
Hækl derefter: 1 fm i 2 lm fra nålen, en hstgm i de to næste lm. Afslut med en km i den første lm.

Montering:
Brodér mund og øjne på græskarret.
Sy det lille blad fast øverst.
Sy øreringskrogen fast.

Lav en ørering mere magen til den første.

Copyright: Anja Hjorth/Zoomsnoren.
Opskriften må bruges til eget privatbrug. Ikke til produktion i salgsøjemed. 
Opskriften må ikke postet andre steder på internettet.
Hvis du ønsker at oversætte opskriften til et andet sprog, spørg venligst om lov.



19 kommentarer:

  1. Sjovt da jeg læste dit tidligere ndlæg, hvor du viste dit hæklede mini græskar, tænkte jeg på at skrive "at de kunne være søde som øreringe", men fik ikke lige kommenteret. De er rigtig fine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - og hvor sjovt, at du lige netop tænkte, at de kunne bruges til øreringe!

      Slet
  2. Hold op, de blev da rigtig flotte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Majbrit. Jeg synes, at de er blevet helt gode!

      Slet
  3. Hihi hvor er de fine!! Godt fundet på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ann.
      Det er også fedt, når man pludselig får en ide og også får den udført.

      Slet
  4. De er bare rigtig søde, Anja! Tak for opskriften!

    SvarSlet
  5. De er superfede og så flotte....tak for opskriften.....tror nu stadig
    jeg skal have et på dørtrinet til dukkehuset :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Laila - ja, det lyder virkelig til, at du bliver nødt til at lave en lille en til dukkerne også ;-)

      Slet
    2. Tak for det fine græskar....perfekt i størrelsen til dukkehuset.

      Slet
    3. Det er jeg bare så glad for, at det lige passede! Det er også fedt, at sådan et minihækleprojekt kan bruges til mere end kun en ting <3

      Slet
  6. Små og søde, men samtidig uhyggelige - perfekt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Christel - ja, lidt uhygge skal der til :-)

      Slet
  7. Hvor er de da supersøde og FEDE! Jeg har pinned den på Pinterest, så jeg hurtigt kan finde den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annemari - og fedt, at du også har pinnet dem!

      Slet
  8. Jeg har mailet din opskrift til min venindes veninde i USA. Synes det kunne være sjovt for hende at se, nu da hun er amerikaner, og jo om nogen er vant til at fejre Halloween. Og da du har en oversætter app, kan hun jo læse den på engelsk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Cool!
      Jeg er også ret sikker på, at hvis hun i forvejen hækler, så kan hun nærmest regne ud, hvad der menes.
      Ellers må hun gerne skrive til mig. Så kan jeg godt skrive til hende, hvad de forskellige forkortelser betyder.

      Slet
    2. Annemari, jeg har nu oversat opskriften til engelsk og poster den i morgen her på bloggen :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.