tirsdag den 5. maj 2015

Strikkede klude med firkanter og striber i retstrik


Jeg har i den seneste tid strikket på klude, hvor jeg blandt andet har forsøgt mig med retstrik og forskellige mønstre med firkanter og striber - alene ved at skifte farve.
Det er der kommet tre forskellige udtryk ud af.


De er tekniske ikke svære at strikke. Det eneste, som var nyt for mig, var at skifte farve midt på en pind, men det gøres helt enkelt ved at huske at sno den nye farve rundt om den gamle og efterfølgende få strammet garnet, så det ikke bliver løst ved overgangen mellem farverne. 

6 kommentarer:

  1. Smiler.... Ville også gerne strikke klude, men synes det tager for lang tid. Flotte klude med sjove *indlæg*. God måde at åve nye teknikker på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager også en god portion tid at strikke dem, men jeg kan godt lide det, hvis jeg ikke rigtig har et stort projekt liggende - eller hvis jeg trænger til noget let at gå til ;-)

      Slet
  2. Ej hvor er de fede! :-D du er så sej til det der :-D

    SvarSlet
  3. Very fun colors and designs!

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.